Je blog is een grote bron van content. De content die je hebt kun je gebruiken voor social media. Ik zeg ook altijd dat je met een blogartikelen genoeg materiaal hebt voor je social media content.
Er zijn nog zo veel meer mogelijkheden waarvoor je de content voor je blog kunt gebruiken.
In dit artikel deel ik er 10 met je.
10 onverwachte mogelijkheden. Ik weet zeker dat er een paar tussen zitten die je zelf niet had bedacht.
Maak van de artikelen een video
Videomarketing is helemaal hot tegenwoordig. Ook ik probeer met behulp van video’s mijn verhaal over te brengen. En soms lukt dat wel en soms lukt dat niet.
Je kunt je afvragen waarover je nu weer een video moet maken en ook voor video’s allerlei onderwerpen vinden is naast de onderwerpen voor je blogartikelen een hele klus.
Met meerdere blogartikelen heb je al meerdere onderwerpen voor je video’s.
Eén blog artikel staat gelijk aan één video.
Is dat dan niet dubbelop zul je vragen?
Ik vind van niet. Met video spreek je weer een heel ander deel van je doelgroep aan. Dat deel dat liever naar een video kijkt, dan een artikel leest.
Spreek je artikelen in en maak er een podcast van
Podcasting is helemaal in opkomst. Steeds meer grote jongens gaan podcasten. Zoals Eelco de Boer.
Voor podcasting geldt hetzelfde als voor videomarketing. Gebruik je blogartikelen. Spreek ze in en je hebt een podcast.
Er zijn ook mensen die liever naar iets luisteren, dan naar iets kijken of iets lezen.
Maak een dia serie van je artikel en deel het op slideshare
Verwerk je artikel in een dia serie. Met die dia serie kun je een video maken.
Of je maakt een slideshare.
Je houdt het dus bij de dia’s en die publiceer je op slideshare.
Gebruik een lijst artikel voor een webinar
Wanneer je artikel hebt geschreven met veel tips, dan kun je daar ook een webinar over geven.
Het voordeel is dat je het dan nog meer uit kunt diepen en toe kunt lichten.
Neem je top 10 artikelen en maak er een e-book van
Heb je moeite met het maken van een opt-in? Veel ondernemers die gaan bloggen beginnen met een e-book en dan met het schrijven en publiceren van artikelen.
Je kunt het ook om draaien. Je kunt ook eerst beginnen met bloggen en na verloop van tijd ga je een e-book samenstellen met de top 10 artikelen van je blog.
Dat kunnen de best gelezen artikelen zijn of de artikelen met de meeste comments.
Of je houdt een poll op je blog om te achterhalen wat jouw lezers de beste artikelen vinden.
Gebruik de 20 beste artikelen als basis voor een fysiek boek
Wordt het niet tijd dat je een fysiek boek gaat schrijven? Dan kan het best lastig zijn om te beginnen met het schrijven.
Je kunt ook kiezen voor de 20 beste artikelen van je blog. Ieder artikel is de basis voor een hoofdstuk.
Gebruik een artikel om er een infographic van te maken
Met een infographic visualiseer je heel gemakkelijk veel informatie.
Je kunt ook iemand een infographic laten maken. Als basis geef je een blogartikel.
Geef een artikel dat je hebt geschreven exclusief aan je mailinglijst
Mensen willen zich graag bijzonder voelen. En met je blog kun je dat met behulp van e-mailmarketing bereiken.
Vraag je zelf eens af wat het met jou zou doen als je waardevolle extra content zou krijgen alleen omdat je op iemands mailinglijst zou staan? Ik zou me werkelijk heel bijzonder voelen.
Een artikel dat je hebt geschreven zet je normaliter op je blog. Iedereen kan erbij. Iemand hoeft maar op je website te komen om het artikel te kunnen lezen.
De link kan worden gedeeld en je artikel kan zelfs viraal gaan.
Je staat op iemands mailinglijst en je krijgt eigenlijk wat iedereen krijgt. Wat heeft het dan voor nut om op een lijst te staan.
Je kunt er als blogger ook voor kiezen om alleen met je mailinglijst een artikel te delen.
Het artikel dat je daarvoor kiest heeft uiteraard enorm veel waarde én je zet het NIET op je website maar WEL in de mailing naar je mailinglijst.
Het wordt dus bijzonder waardevol om op jouw lijst te staan.
Moet je dit geheim houden?
NEE.
Geef het steeds aan dat de informatie je op dat moment deelt exclusief voor de mensen op je lijst is en dat het dus niet te vinden is op je website of blog.
Verzamel de beste tips uit je artikelen en maak er een opt-in van
Je hebt waarschijnlijk ook wel een aantal blogartikelen op je blog staan waarin je een hele lijst met tips deelt.
In plaats van blogartikelen gebruiken voor een opt-in, kun je ook alle tips verzamelen en die bundelen in een e-book.
Gebruik je artikelen om een membership te maken
Tot slot kun je op je blog ook een membership inbouwen (of in laten bouwen). Het is als een online tijdschrift. Je abonnees betalen bijvoorbeeld €5 bedrag per maand en krijgen exclusief toegang tot nog meer artikelen.
Voorwaarde voor de artikelen waarvoor men betaald is dat het uitgebreide artikelen zijn van 2500 woorden of meer. In die artikelen ga je echt de diepte in. Je kunt ook gastbloggers vragen dit soort achtergrond artikelen te schrijven.
Wanneer je 100 leden hebt, verdien je € 500 per maand extra. Een gastblogger kun je tussen de €50 en €100 betalen voor een gastblog. Of je laat het ze gratis doen voor meer exposure en een gratis lidmaatschap.
Je kunt zo veel meer uit je blog halen dan alleen het bieden van waarde aan je doelgroep via een blogartikel.
Met behulp van een aantal punten kun je zelfs je doelgroep vergroten. Simpel door ze wat te kijken en te luisteren aan te bieden.
We maken het onszelf soms zo moeilijk, terwijl je met een blog al zoveel content hebt waar uit je kunt putten voor nog meer soorten content.
Wat ga jij uitproberen? Deel het hieronder in het commentaarveld.
Op jouw blogsucces!
Esther Molenaar
PS. Deel dit artikel in je netwerk, zo kunnen ook anderen ervan profiteren.
Hoi Esther,
Dankjewel voor je post. Wat een goeie ideeën allemaal.
Toeval of niet, ik heb gisteravond ook na zitten denken om vlogs te gaan maken van mijn blogposts of een deel daarvan waarover nog meer te vertellen valt.
Nog even goed nadenken over de vorm, en dan maar van start.
Groetjes,
Nicky