Ken jij ze ook? Die topondernemers die het allemaal moeiteloos lijkt af te gaan. Het ondernemen, klanten krijgen, exposure… Alsof ze er niets voor doen.
Een paar jaar geleden kon ik jaloers worden op de successen van anderen. Nu weet ik dat mij dat niets brengt. Want als ik het een ander misgun, gun ik het mezelf ook niet.
De afgelopen jaren is mijn beeld van ‘die succesvolle ondernemers’ compleet veranderd. Door trainingen leerde ik meer over ondernemen en marketing.
Brian Tracy zegt het in veel van zijn programma’s en boeken. Al die ondernemers die nu succes hebben, zijn ook met niets begonnen. Op het nul-punt.
Er is dus hoop. Voor jou en voor mij.
Mijn nieuwsgierigheid groeit alleen maar als ik weer een ondernemer zie die het supergoed doet. De Simone Levie’s, Hugo Bakker’s en Nisandeh Neta’s zijn allemaal op een dieptepunt in hun leven begonnen. Ze hebben geleerd, ook van de besten op het gebied van ondernemen en marketing en passen nu toe wat ze hebben geleerd. Ze implementeren aan de lopende band.
Het zijn alleen maar grote voorbeelden voor mij. Ondernemers waar ik weer van kan leren.
In plaats van te zeggen: ‘Ja, zij wel’ of ‘Waarom ik niet?’, vraag ik mij af HOE doen zij dat. Ik bezoek hun websites en blogs, schrijf me in voor hun nieuwsbrieven en ontvang hun e-mails. Ik kijk hoe ze communiceren en wat ze de wereld in gooien. En ik probeer te achterhalen welke tools ze gebruiken.
- Wat gebruiken ze om webinars mee te geven?
- Wat gebruiken ze om nog meer leads te genereren?
- Hoe maken ze die mooie covers voor e-books?
- Waar verkopen zij hun e-books?
- Wat gebruiken zij om die mooie buttons en knoppen te maken?
- Waar laten zij die gelikte optin pagina’s maken?
- Wat gebruiken zij om hun website te bouwen?
- Hoe zorgen ze voor teksten die perfect zijn voor Google?
Soms moet je het ook gewoon vragen. En dat heb ik gedaan. Ik heb 10 ondernemers gevraagd wat hun favoriete online tool is die zij inzetten om hun business te laten groeien.
Ze hebben allemaal hun favoriete tool met mij gedeeld en nu deel ik het met jou.
Iedere topper beschrijft op eigen wijze zijn of haar favoriete tool. Sommigen zelfs in een video. Jij kunt dan voor jezelf bepalen of het wat voor jou is. Via hun eigen link kun je meer informatie krijgen over de tool (dit zijn affiliate links, dat houdt in dat zij een commissie krijgen, wanneer jij via die link de tool aanschaft). Het zijn dus allemaal betaalde tools, maar niet minder waardevol. Doe er je voordeel mee. Het is echt de investering in je business waard.
Ik waarschuw je van te voren, het is een lang artikel, maar het is een waardevol artikel. Je krijgt een kijkje in de keuken van topondernemers die dé tool met jou delen waar ze hun business mee laten groeien, iedere dag weer.
Bespaar tijd en genereer meer omzet
Jacko Meijaard – Internet Succes Gids
Mijn favoriete tool is zonder twijfel LeadPages. Deze software heeft mij al zo enorm veel tijd bespaard, en zo enorm veel geld opgebracht; LeadPages is niet meer uit mijn online business te denken.
Waar ik ‘vroeger’ echt uren (of zelfs dagen) bezig was met het maken van een fatsoenlijke opt-in en/of verkooppagina, zo maak ik nu in een paar minuten een super converterende opt-in pagina en hoef ik geen regel code aan te raken.
Ben je altijd maar aan het stoeien met het maken van opt-in pagina’s? Dan raad ik je LeadPages van harte aan. Ik weet zeker dat wanneer je de software eenmaal gebruikt, je nooit meer terug wilt. Het is wellicht wat prijzig, maar je zult het er ongetwijfeld uithalen.
Meer leads met je video’s
Ted Daamen – Easy Video Marketing
Ik gebruik in mijn video’s Simple Video Press, een handige tool om je video’s op je site te publiceren en je kunt onder je video een optin formulier plaatsen om nog sneller leads te genereren met video marketing.
Vindbaar met SEO
Nathan Veenstra – Letterzaken
Voor SEO (zoekmachine-optimalisatie) zijn enorm veel verschillende tools beschikbaar. Er zijn gratis en betaalde tools, beide met hun voor- en nadelen. De gratis tools hebben natuurlijk als voordeel dat je er geen investering in hoeft te steken. Als nadeel geldt dat ze vaak hun beperkingen hebben. De betaalde tools kunnen veel meer, maar daarvoor sluit je meestal een abonnement af van al gauw $99 per maand of meer. Gelukkig is er Market Samurai, waarvoor je enkel een eenmalige investering doet.
Waar je Market Samurai voor inzet
Market Samurai biedt een aantal tools voor je SEO-inspanningen, plus wat extra tools die ik persoonlijk niet direct aanraad. De SEO-tools zijn:
● Keyword Research: hiermee doe je makkelijk je zoektermenonderzoek. Je hebt er wel een Adwords-account voor nodig, omdat de data uit Google’s Zoekwoordplanner worden gehaald.
● SEO Competition: bekijk hoe de top 10 in Google scoort op de door jou geselecteerde zoekterm, om te bepalen of het zin heeft op deze zoekterm te optimaliseren. Concurrentie-analyse dus.
● Rank Tracker: weet hoe goed je gevonden wordt op de zoektermen die voor jou belangrijk zijn. In Rank Tracker krijg je wekelijks updates van de vindbaarheid voor 10 zoektermen die je zelf invoert.
Voor de Keyword Research, SEO Competition en Rank Tracker maak ik graag gebruik van Market Samurai. De andere onderdelen zijn mijns inziens voor de Nederlandse markt minder interessant, omdat ze vooral op het Engelstalige gebied gericht zijn.
Keyword Research
Je zoektermenonderzoek doe je snel en makkelijk met Keyword Research. Je voert een zoekterm in, bepaalt de “breedte” van de suggesties die je wilt krijgen (minimaal aantal woorden en maximaal aantal woorden) en laat de tool zijn werk doen. De resultaten kun je zelf weer filteren, door bepaalde woorden uit te sluiten en je haalt daarna de zoekvolumes op. Per zoekterm die jij interessant vindt, maak je weer een nieuw tabblad aan en kun je de SEO Competition draaien. En van je resultaten kun je csv-bestanden downloaden die je kunt bewerken in Excel.
SEO Competition
Bij het onderdeel SEO Competition onderzoek je per zoekterm hoe de concurrentie in de top 10 van Google op bepaalde SEO-factoren presteert. Je krijgt een overzicht met groene, oranje en rode blokjes: groen en oranje bieden kansen om daar beter op te presteren. Je hebt een globaal inzicht in de mogelijkheden om hoog in Google te eindigen. Kleine nuance: het is slechts een klein deel van de SEO-factoren die beoordeeld wordt, het zegt dus niet alles.
Kort samengevat
In het kort is Market Samurai erg handig voor drie relevante zaken voor je vindbaarheid:
1. Zoektermen-onderzoek
2. Onderzoek naar zoekvolume
3. Concurrentie-analyse
Je schakelt makkelijk tussen de verschillende onderdelen en kunt rapportages downloaden en in Excel bewerken. Hoe makkelijk wil je het hebben? Ontdek het zelf in een gratis proefperiode van 7 dagen.
Probeer Market Samurai zelf 7 dagen gratis.
In onderstaande video laat ik je zien hoe gemakkelijk het programma te gebruiken is.
Conversie verhogende call to action
Georgette van Aart – Bizzyweb
Maak jij zelf de buttons voor je website, of besteed je het uit aan een grafisch vormgever? Ik maak de buttons voor websites zelf in een programma als Photoshop of Illustrator. Het kost aardig wat tijd en kennis om een mooie knop te maken.
Onlangs ben ik een schitterende tool tegengekomen op internet. Een online tool waarmee je prachtige buttons kunt maken, zonder dat je enige grafische kennis nodig hebt.
Buttons of tekstlinks?
Wat is eigenlijk het verschil tussen een button en een tekstlink, met beide stuur je namelijk je bezoeker naar een andere pagina of gedeelte van je website of naar een extern adres.
Je kunt zo’n verwijzing ook met een stukje tekst doen, wel zo eenvoudig. Dan hoef je je ook geen zorgen te maken over het maken van buttons.
Een tekstlink is de “oudste” vorm van doorlinken. En ook de meest eenvoudige, niet alleen voor jou om te maken, maar ook voor de zoekmachine.
Een tekstlink wordt beter gevonden in Google
En dat is een groot voordeel, immers we willen allemaal graag goed scoren in de zoekmachine en liefst op nummer 1 staan. Dus als jij dit heel belangrijk vindt, kies je voor een tekstlink. Of niet??
Wanneer een tekstlink gebruiken?
Een tekstlink gebruik je om door te verwijzen naar bijvoorbeeld verdere (verdiepingsinformatie) over een bepaald onderwerp dat je in je bericht noemt. Of om gewoonweg het hele artikel te lezen ( bijvoorbeeld lees meer >>)
Wanneer gebruik je een button?
Een button gebruik je om je bezoeker te verleiden. Deze button moet dus echt opvallen en leiden tot een actie (Call To Action).
Maak dus een duidelijk onderscheid
Zorg ervoor dat je een onderscheid maakt tussen “gewone” links en “verleidings” links.
Ga jij de verleiding aan?
Ga jij vanaf nu een duidelijker scheiding maken tussen de Call to Action links en “gewone” links, dan heb ik een super mooie tool voor je: Maak je buttons gewoon zelf, dat kun jij ook!
Met deze online gratis tool, maak je heel snel en eenvoudig je eigen buttons.
Je kiest kleur, lettertype en verleidelijke extra snufjes en hebt binnen 5 minuten een prachtige button zelf gemaakt.
Je kunt je hieronder gratis inschrijven voor de 3-delige videoserie waarin ik je laat zien hoe je alles uit deze tool kunt halen!
Vergroot je bereik met je boek
Liesbeth Heenk – Amsterdam Publishers
Schrijven is in. Bijna elke BN-er schrijft wel een boek. Niet dat iemand zo’n boek leest, maar dat is weer wat anders. Ook ondernemers gebruiken steeds meer het boek als middel om hun bedrijf voor het voetlicht te brengen. En dat is slim. Is er een beter visitekaartje dan een boek met jouw eigen gedachtegoed?
Wat nu als je je bedrijf ook goed zichtbaar wilt laten zijn buiten Nederland? Ons landje is per slot van rekening niet zo groot. Je wilt misschien spreken op internationale symposia op jouw vakgebied en internationale klanten binnenhalen.
Kijk, dat wilde ik dus ook jaren geleden. Ik had wat te melden en wilde dat aan een zo groot mogelijk publiek laten weten. Het was een lange zoektocht. Ik wilde goed maar tegelijkertijd niet duur. Kwalitatief goede mogelijkheden waren er wel, maar met een behoorlijk prijskaartje. En daar houden wij Hollanders niet zo van.
Maar ik vond de oplossing: zelf je eigen boek uitgeven op Amazon. Gebruikersvriendelijk, niet moeilijk, super 24/7 service, flexibiliteit, geen voorraden, geen opstartkosten, beschikbaar in 245 landen, en maximale royalty’s. Niet te vergelijken met die paar procent die je aan een boek op Bol.com overhoudt, maar 70% van de netto verkoopprijs.
We spreken over 2012. Mijn eerste boek ziet het licht. Een groot succes. Wow! Dat smaakt naar meer. Inmiddels genereer ik een basisinkomen met tientallen eBooks en Print-on-demand paperbacks in 6 verschillende talen. Nee, een tweede huis zal ik er niet van kunnen kopen, maar het geeft me rust. Een gezond en realistisch uitgangspunt bij publiceren is: zichtbaarheid, vestigen van autoriteit & upsales. Je kunt je boek perfect inzetten om producten of diensten aan te bieden.
En wat een feest bleek dat uitgeven op Amazon. Het hele proces hou je in eigen hand, vanaf het schrijven, laten redigeren, cover laten maken, digitaliseren tot en met de boekpromotie. Voor iemand die onafhankelijk wil zijn is dit een uitkomst. [Ik had eerder boeken uitgegeven bij reguliere uitgeverijen en wist dat de boekpromotie toch grotendeels op de auteur neerkomt. Dan kun je het beter maar helemaal zelf doen en alle royalty’s in eigen zak steken. Toch?]
Wat doe ik nu? Ja, nog steeds is Amazon mijn belangrijkste en favoriete uitgeeftool, niet alleen voor mijn eigen boeken maar ook voor die van mijn auteurs. Met behulp van mijn Handboek Succesvol Publiceren op Amazon kunnen ze zelf aan de gang, of ik begeleid ze.
De boekenwereld is veranderd sinds 2012. Met 80.000 nieuwe Kindle eBooks per maand is de competitie op de wereldmarkt moordend. Het is zeker mogelijk om je boek in eigen beheer wereldwijde zichtbaarheid te geven, maar je moet van goede huize komen om je boek naar de top te krijgen. En als dat gebeurt is het mega! Lukt zeker niet altijd, maar bij elk boek dat ik uitgeef probeer ik weer naar de top te komen. Tel uit je winst als je wereldwijd op #1 staat. Laat die klanten maar doorkomen!
De leads blijven binnen stromen
Marc de Groot – DGOC
Eén van mijn favoriete Online Marketing Tools van dit moment is zonder twijfel UpViral. UpViral stelt mij in staat om de kracht van virale marketing te controleren en naar mijn hand te zetten. Wat je in feite doet is het inrichten van een campagne waarbij deelnemers nieuwe deelnemers werven, waardoor er leads binnen blijven stromen.
Een voorbeeld: gedurende één maand bied ik mijn online cursus ‘Succes met Google AdWords’ gratis aan via UpViral. Deze cursus is normaal te koop voor 97 euro. Ik stuur geïnteresseerden naar een landingspagina waar men zich met naam + e-mailadres kan aanmelden. Vervolgens krijgt men een unieke link om te delen via sociale media en direct met collega’s, relaties en vrienden. Wanneer drie andere mensen zich aanmelden via deze link, ontgrendelt de cursus zich automatisch voor de eerste deelnemer.
Er zijn allerlei soorten campagnes mogelijk met UpViral variërend van give away acties tot aan prijsvragen. De enige beperking hierin is je eigen creativiteit. Met dit soort acties haal ik gemiddeld per campagne met een looptijd van één maand enkele honderden nieuwe e-mailadressen binnen.
Laat UpViral communiceren met jouw e-mailmarketing software
UpViral heeft niet alleen koppelingen met alle grote populaire e-mailmarketing software partijen, zoals GetResponse, MailChimp en Aweber, maar ook met webinar software zoals GoToWebinar en WebinarJam. Zo kun je na een registratie de correspondentie direct en geautomatiseerd op gang brengen.
Kortom, bekijk de demo van UpViral en ga daarna zelf aan de slag!
E-cover design in eigen hand
Corinne Tibben – Internet Marketing Mentor
Het is je gelukt! Je hebt bezoekers op je website. Nu is het zaak om ervoor te zorgen dat je de e-mailadressen van de bezoekers ‘vangt’ zodat je met ze in contact kan komen. Het is dan aan te raden om een gratis weggever te plaatsen in ruil voor het achterlaten van een e-mailadres. Er zijn verschillende soorten weggevers, denk aan een e-book, een stappenplan, een video training etc.
Om de aandacht naar je gratis weggever te trekken is het van belang dat je een sprekende afbeelding hebt. Voor een e-book of een video training is dat de cover. Maak dit zo aantrekkelijk mogelijk want dit maakt of mensen zich aangetrokken voelen en het willen downloaden of dat zij het links laten liggen.
Eerste e-book cover
Op het moment dat ik begon met het maken van mijn eerste e-book was het een gedoe om het e-book er aantrekkelijk uit te laten zien. Het koste mij veel tijd en het resultaat bleef altijd matig. Ik had simpelweg niet de kennis om in een foto bewerkingsprogramma een gave 3D cover te maken. Ik heb ook wel eens freelancers ingehuurd, maar dan nog was het resultaat nog niet conform het idee wat ik had.
Toen had ik de oplossing gevonden! – MyeCoverMaker. Met deze online tool had ik eindelijk de mogelijkheid om professioneel uitziende e-book covers, DVD covers, paperback covers, CD covers, membershipcards en zelfs tablet of montior afbeeldingen te maken. Door het gebruik van MyeCoverMaker bespaar ik geld en heb ik de design tool in eigen hand, waardoor ik veel sneller een e-book of product op de markt kan brengen.
Neem zelf een kijkje een maak je eerste e-cover GRATIS
Om deze geweldige covers te maken, maak ik al jaren gebruik van MyeCoverMaker. Het geweldige aan deze tool vind ik de vele keuzemogelijkheden voor het maken van een cover. Ik kan zelfs afbeeldingen maken voor een video serie met een monitor. Of een stapel boeken in plaats van 1 boek. Veelal wordt bij een e-cover gedacht aan simpel een voorkantje in een gekleurde tekst. Ik kan je verzekeren dat MyeCoverMaker voor veel meer gebruikt kan worden dan de cover van je e-book. Je hebt keuze uit heel veel gave templates om heel gemakkelijk elk type van cover afbeelding te maken.
Hoe werkt MyEcoverMaker?
Je gaat naar de website MyeCoverMaker vervolgens klik je op Pricing en kies je een pakket dat voor jou interessant is. Je kunt kiezen voor een maandabonnement, een jaar abonnement of, je als je niet zo vaak een e-cover maakt, kun je ook per download betalen.
Wat een groot pluspunt is dat je bij MyeCoverMaker ook eerst een GRATIS e-cover kan maken voordat je een abonnement neemt. Je krijgt dan het gevoel hoe de tool werkt.
Na registratie krijg je toegang tot het leden gedeelte en binnen een paar klikken kun jij beginnen met het maken van je eigen digitale cover.
Moeiteloos je e-maillijst laten groeien
Rogier van Wagtendonk – The Next Trainer
Onze favoriete tool om onze blog en e-maillijst te laten groeien? OptinMonster.
Met OptinMonster maak je slimme relevante popups die super easy voor elke website zijn te implementeren en ook nog eens enorm goed converteren.
Toch vertel ik je in onderstaande video ik over mijn initiële haat/liefde verhouding met popups.
Met 3 klikken meer leads via Facebook
Ria Kaashoek – Online- en Social Media Marketing
Facebook heeft een nieuwe Facebook advertentie vorm: Facebook Lead Ads. Omdat meer dan 80% van de Facebook bezoekers hun Facebook nieuwsoverzicht bekijken via smartphone is deze geweldige nieuwe vorm van Facebook adverteren in het leven geroepen.
Dit is een advertentievorm waarbij jij jouw digitale weggever (webinar, ebook, handleiding, checklist) met 3 klikken op de button voor je bezoeker weg kunt geven.
Je bezoeker ziet jouw advertentie en klikt erop. Facebook heeft de naam en e-mail adres van je bezoeker al voor gedefinieerd, vervolgens klikt je bezoeker op de button en hun naam en e-mail adres staat op jouw e-maillijst! Ze hoeven dus niet meer (heel onhandig via een smartphone!) hun naam en e-mail adres meer in te vullen want dat heeft Facebook al voor ze gedaan.
Wil je starten met webinars? 8 redenen waarom Webinarjam dé tool is
Hugo Bakker – Passief Inkomen Online
Mijn naam is Hugo Bakker en als je begint met webinars geven raad ik je Webinarjam aan om de 8 redenen die ik in de video laat zien.
Wil je meer leren over Webinarjam klik dan hier voor de gratis videotraining die ik hier over gemaakt heb. Veel succes met ondernemen en mensen helpen en inspireren!
Dat waren ze alle 10.
Mijn 10 topondernemers die hun Favoriete Online Tool met je deelden. Heb jij nog vragen over één van de tools? Stel je vraag hieronder in het commentaarveld.
Vergeet niet de naam van de expert erbij te zetten. De vraag zal persoonlijk beantwoord worden. Hetzij hier, hetzij via de e-mail.
Heb jij zelf een favoriete online tool? Deel hem hieronder in het commentaarveld.
Het was een heel proces om dit artikel tot stand te laten komen. En dat hele proces heb ik beschreven in het e-book: 12 stappen naar een KILLER Expert Content Artikel voor Jouw Blog. Stap voor stap vertel ik je wat ik gedaan heb om al deze topondernemers en experts zo ver te krijgen dat ze mee werkten aan dit waardevolle artikel. Laat hier onder je naam en e-mailadres achter en ik stuur het e-book direct naar je toe.
[optin_box style=”12″ alignment=”center” email_field=”email” email_default=”Jouw e-mailadres” email_order=”2″ integration_type=”aweber” double_optin=”Y” thank_you_page=”http://www.bloguniversiteit.nl/nog-1-klik” list=”4139234″ name_field=”name” name_default=”Jouw naam” name_order=”1″ name_required=”Y” opm_packages=””][optin_box_field name=”headline”]12 Stappen naar een KILLER Expert Content Artikel voor Jouw Blog[/optin_box_field][optin_box_field name=”paragraph”]PHA+RWVuIGNvbXBsZWV0IGFjdGllcGxhbi4gMTIgaGVsZGVyZSBzdGFwcGVuIGVuIGUtbWFpbHRlbXBsYXRlcyBkaWUgamUga3VudCBnZWJydWlrZW4uIDwvcD4K[/optin_box_field][optin_box_field name=”privacy”]Geen spam. Alleen iedere week een waardevol blog. Beloofd![/optin_box_field][optin_box_field name=”top_color”]undefined[/optin_box_field][optin_box_button type=”0″ button_below=”Y”]Direct Toegang![/optin_box_button] [/optin_box]
@Ted Daamen: mooie plugin! Ik ga m zeker gebruiken.
Waouw schitterend gedaan Esther.
Wat een waardevolle informaties.
Ongelooflijk wat een aanbod.
Ik verdiep er me verder in en …
implementeren hé.
Doe zo verder.
Heb UpViral ook aangeschaft, prima software 🙂
He Coen,
Die heb ik ook. Heeft mijn mailinglijst helpen verdubbelen.
Echt een mooie tool.
Op jouw blogsucces!
Esther