Het geheime ingrediënt van jouw onderneming is…

Geheim Ingrediënt - Blog Universiteit

Iedere ondernemer wil graag de geheime formule voor instant succes. Maar bestaat die formule eigenlijk wel?

Op het blog van Open Circles Academy las ik het artikel over succes en wat succes bepaald. Zoals ik in mijn reacties al daar al aangaf verschilt dat per persoon.

En ik had gelijk.

De meer dan 100 reacties laten al direct zien hoe verschillend iedereen daarover denkt.

Mijn succes is afhankelijk van de mogelijkheid om mezelf los te zien van de meningen van anderen en te doen wat ik wil.

En daar ben ik dagelijks mee bezig.

Voor mijn onderneming heb ik een geheim ingrediënt. Dit ingrediënt zorgt er dagelijks voor dat er bezoekers op mijn website komen en dat die bezoekers zich inschrijven en dat deze inschrijvers klanten worden.

Wat dat geheime ingrediënt is?

Je raad het waarschijnlijk al:

MIJN BLOG!

Ik geef je in dit artikel 10 redenen waarom jouw blog het geheime ingrediënt van jouw onderneming is.

Je presenteert jezelf

Jouw blog is de perfecte plek om jezelf te presenteren. Niet alleen wie je bent, maar ook waar je voor staat, wat je missie is en je visie voor je klanten en je eigen leven.

Wanneer je op een authentieke manier jezelf kunt laten zien met de puurheid van jouw emoties en zakelijkheid, heb je met je eigen blog een platform dat je kunt laten evolueren tot een levendige community.

Onthoud ook dat mensen niet het WAT van je kopen, maar het WAAROM.

Het voegt waarde toe

Wanneer je zelf op zoek bent naar informatie online, is het voor jou belangrijk dat die informatie iets toevoegt aan de kennis die je al hebt.

Hetzelfde geldt voor jouw blog. Zorg dat je waarde toevoegt.

Op kopiëren van informatie zit niemand te wachten.

Veel is al geschreven. Dat wil niet zeggen dat jij het niet mag schrijven. Juist jouw verhaal en referentiekader voegen die extra waarde toe.

Geheim Ingrediënt - Blog UniversiteitHet vergroot je vindbaarheid

Bloggen is ideaal voor de vindbaarheid in de zoekmachine.

Het is nu eenmaal zo dat Google dol is op nieuwe content en met je blog kun je die nieuwe content met ieder artikel weer bieden.

Ik zeg niet dat je alleen maar moet schrijven voor de zoekmachine. Houd er wel rekening mee.

Hoewel zoekwoorden (of zoektermen) belangrijk zijn voor Google is het regelmatig publiceren van nieuwe content ook een voorwaarde voor betere vindbaarheid.

En heb je content te kort? Lees dan 10 onverwachte manieren om jouw blogartikelen te gebruiken.

Het vergroot je zichtbaarheid

Een blog en website die beter vindbaar zijn in de zoekmachine, zorgen daarmee ook voor meer zichtbaarheid.

Iemand die zoekt op jouw naam zal als resultaat niet alleen je blog krijgen, maar ook je social media profielen.

Dat niet alleen, met je blog kun je veel meer content creëren voor je social media profielen. Deze zorgen op die manier ook weer voor meer zichtbaarheid. Je (profiel)foto komt gewoon vaker voorbij als je meer post.

Het haalt je uit je comfortzone

Met een blog geef je een virtuele striptease. Het laat immers zien wie jij bent, waar je voor staat en wat je missie en visie zijn. Zaken die heel persoonlijk zijn, komen via je artikelen laagje voor laagje tevoorschijn.

Met je blog maak je op die manier een statement.

Je blog zorgt ervoor dat je meteen al een enorme stap uit je comfortzone zet: jezelf laten zien.

Your blog is the heartbeat of your company

– Nisandeh Neta

Je leert er van

Je leert niet alleen van het lezen van blogs van anderen. Je eigen kennis op peil houden door de informatie van anderen tot je te nemen.

Je leert ook van je eigen blog. Misschien niet perse van de kennis die je overbrengt, als wel van het schrijfproces, het publiceren, het promoten en de marketing. Het zijn allemaal processen die je met de neus op de feiten drukken van je eigen vermogen of onvermogen.

Het bloggen geeft je een spiegel waarmee je jouw inzichten in je eigen vakgebied, je eigen kennis, je eigen ondernemerschap en je eigen persoonlijke ontwikkeling glashelder terug gekaatst krijgt.

Je helpt er anderen meeGeheim Ingrediënt - Blog Universiteit

Een belangrijk aspect van bloggen is dat je hulp biedt.

Jouw potentiële klanten hebben jouw hulp nodig, jouw expertise. En met je blog laat je dat zien. Ieder artikel weer.

Je deelt tips en leert hoe je lezers het beste iets kunnen aanpakken.

Het laat je expertise zien

Aangezien jij de expert bent op jouw vakgebied heb je een platform nodig waarop je dat kunt laten zien.

Daar gebruik je jouw blog voor.

Je kunt wel zeggen dat je ooit een boek gaat schrijven, maar ooit is geen dag en ooit komt nooit. Dus dat boek gaat er waarschijnlijk ook niet komen. Tenzij je daar een gedegen plan voor maakt met een duidelijke deadline. Overigens niet onmogelijk, want dat heb ik ook gedaan en mijn boek is er ook gekomen.

Is een boek een stap te ver, dan begin je met bloggen.

Onthoud bloggen is ook schrijven. Na een jaar heb je 52 artikelen. Die artikelen zijn de perfecte basis voor een boek.

In mijn ogen begint het met bloggen. Artikel voor artikel laat jij zien waar je expertise ligt en dat jij de expert bent.

Het trekt potentiële klanten aan

Marketing is de manier om jezelf bekend te maken aan de wereld. Marketing is niets anders dan reclame maken met als doel om potentiële klanten te converteren naar betalende klanten.

Je kunt gaan adverteren in de krant of in vakbladen.

Echter, zodra een advertentie is geplaatst en het blad al in het oud papier bak is beland, ben jij met die advertentie ook verdwenen.

Een blogartikel dat je zelf schrijft is gratis en het blijft, zolang jij je website en blog hebt, voor je onderneming online bestaan en vindbaar. Tot in lengte van dagen dus.

En het kost je niets, hoogstens wat tijd.Geheim Ingrediënt - Blog Universiteit

Het verhoogt je omzet

Tot slot, de belangrijkste reden waarom jouw blog het geheime ingrediënt is voor jouw onderneming is dat het je omzet verhoogt.

Misschien niet vandaag.

Misschien niet morgen.

Misschien zelfs niet over een paar maanden…

Maar je gaat het merken.

Je gaat merken dat je het aantal bezoekers naar je blog toeneemt, dat je mailinglijst groeit en dat je gemakkelijker en meer verkoopt aan je potentiële klanten.

Wat is voor jouw de belangrijkste reden om te bloggen? Misschien wel een van bovenstaande redenen. Je kunt ook een heel andere reden hebben. Deel het antwoord hieronder in het commentaarveld.

Op jouw blogsucces!
Esther Molenaar

PS Deel dit artikel in je netwerk, zodat zij er ook van kunnen profiteren.

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.