Ik ben verliefd!

Verliefd - Blog Universiteit

 


Toen ik voor het eerst verliefd was draaide de wereld maar om 1 ding: die ander.  Ik droomde maar van één persoon. Maar al snel liep ik een blauwtje. Helaas, zij was mijn docent en zij had een vriend.

Tja, soms is verliefd zijn wat complexer dan je zou willen.

MAAR, ik had het voor geen goud willen missen. Het heeft me een geweldige tijd opgeleverd, al die vlinders in je buik en al die heerlijke gedachten en het gevoel hebben dat je op wolken loopt.

En ik heb er ook veel van geleerd:

  • Dat het niet altijd wederzijds is
  • Dat het tussen een student en docent niet altijd handig is
  • Dat blijven volhouden ook niet handig is
  • Dat er leven is na liefdesverdriet
  • En dat er heerlijke vrienden zijn die je opvangen als jij van die wolk afdondert

Enfin, dit blog gaat niet over relatiebemiddeling of hulp bij liefdesverdriet. Ik zal een brug slaan naar ondernemen én bloggen.

Je product kunnen loslatenVerliefd - Blog Universiteit

Vaak hoor je dat je niet verliefd mag zijn op je product. Vooral business coaches roepen dat.

Ik heb me altijd afgevraagd waarom dat niet verstandig is. Natuurlijk heb ik het ook gevraagd.

Steevast krijg je dit antwoord:

Wanneer je verliefd bent op je product ben je te verbonden met dat product en kun je het niet loslaten.

Waarom zou je je product dan moeten loslaten?, dacht ik.

Stel je voor je hebt een supermooi product gemaakt. Je bent er helemaal verliefd op, je vind het fantastisch. Je zet het in de markt en NIEMAND koopt het.

Dat is een moment dat je je product moet loslaten.

DAAROM is het belangrijk dat je niet verliefd moet worden op je product, zodat dat loslaat proces gemakkelijker gaat.

Oke, dat is wel duidelijk.

Toch?

Love is in the air

Esther Molenaar - Dé Blog Trainer

Hoe zit dat dan met je blogartikel? Mag je daar ook niet verliefd op zijn?

JUIST WEL.

Wanneer je verliefd bent op iets dat jij hebt gemaakt, weet je ook zeker dat je er helemaal 100% achter staat en dat je gelooft in de boodschap die jij wilt overbrengen en mee wilt geven aan de wereld.

Liefde lijkt in mijn ogen op passie.

Passie vind ik heel belangrijk in mijn eigen business. Als ik geen passie heb voor waar ik mee bezig bent, hoe kan ik dan op een goede manier mijn producten verkopen?

Door die passie geloof ik 100% in mijn producten en sta ik helemaal achter de inhoud. En ik vind dat ik dan wel degelijk verliefd ben op mijn product.

Laatst had ik het er nog over met een coach waarmee ik een gesprek had. Een gesprek over relaties en de ruimte die jij geeft en neemt in een relatie.

Met mijn product heb ik ook een relatie. Ik ben er verliefd op.

Het gaat bij het verkopen ook niet om de relatie die jouw potentiële klant heeft met het product. Voor de klant is belangrijk welke relatie JIJ hebt met JOUW product. Want als jij niet verliefd bent op je product er dus niet 100% achterstaat, dan kun je er ook niet in geloven.

Waarom zou jouw potentiële klant dat dan wel doen?

Met een blogartikel verkoop je een idee. Wanneer jij niet achter dat idee staat, er niet 100% in gelooft, dan zal jouw lezer het ook niet geloven en dus zal de lezer JOU niet geloven.

OEPS!

Ben jij ook verliefd?

Een blogartikel schrijven waar je verliefd op bent. Hoe doe je dat?

Als ik je het recept kon geven, dan dd ik dat. Maar alleen jij weet wanneer je verliefd bent op je blogartikel.

Net zoals jij de enige bent die weet wanneer je verliefd bent op die ene speciale persoon. Ik kan je vertellen dat je dan vlinders in je buik krijgt en dat je niet meer slaapt. Maar uit eigen ervaring weet ik dat ik ook slapeloze nachten kan hebben als gevolg van iemand die ik verschrikkelijk vind.

Deze voorwaarden zijn voor mij van toepassing:

  1. Het kostte weinig moeite om het te schrijven
  2. Toen het klaar was, hoefde je het nauwelijks te herschrijven
  3. Iedere keer wanneer je het leest, ben je helemaal in je nopjes
  4. Je kunt niet wachten om het te delen via je blog
  5. Je hebt het al 20 keer gelezen en je blijft een happy gevoel houden
  6. Je bent supertrots op jezelf dat je zo’n geweldig artikel hebt geschreven
  7. Je krijgt meer reacties op het blogartikel

Moet je iedere keer dat je een blogartikel schrijft verliefd zijn?

NEE, alsjeblieft zeg. Dat is net alsof je op iedereen die je tegenkomt verliefd zou moeten kunnen worden. Ik moet er niet aan denken zeg.

Moet je er iedere keer voor zorgen dat je verliefd wordt op je blogartikel?

NEE, niet doen, dan creëer je alleen maar krampachtige verhalen.

Zorg dat al je blogartikelen vanuit je hart komen.

Ik merk dat de blogartikelen die uit mijn hart komen en zijn geschreven vanuit een ‘Fuck it!’-gedachte, de blogartikelen zijn waar ik verliefd op wordt en ben.

Dus geef je blogartikel af en toe een beetje dat ‘Fuck it!’-ingrediënt. Wat dat is voor jou? Ik weet het niet. Jij weet het beste wat dat voor jou is.

Laat in ieder geval jouw verhaal toe, jou (harte) stem. Dan zit je goed.

Ben jij wel eens verliefd geworden op je eigen blogartikel? Deel het hieronder in het commentaarveld.

 

Op jouw blogsucces!

Esther Molenaar

PS. Deel dit artikel met je netwerk, door op één van de social media knoppen te klikken. Dan kunnen ook zij profiteren van dit artikel.

 

 

1 reactie

Laat een antwoord achter aan Mathijs Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *