Strategisch gebruik maken van inkomende zoekwoorden

Inkomende zoekwoorden - Blog Universiteit

Wanneer je naar Google gaat om iets te zoeken, dan type je in de balk een zoekwoord. Met dat woord gaat Google zoeken en geeft vervolgens de beste resultaten. Om er voor te zorgen dat jouw website en blog goed in de zoekmachine naar voren komen, is het belangrijk om zelf in je blogs en op je pagina’s gebruik te maken van zoekwoorden of zoektermen. Je past dan SEO toe op je teksten.  Binnen Google Analytics kun je een lijst vinden met inkomende zoekwoorden.

Google Analytics gebruiken

Inkomende zoekwoorden - Blog Universiteit

In Google Analytics kun je zien hoeveel bezoekers er op jouw website komen.

Het mooie van dat fenomeen is ook dat je kunt zien op welke zoekwoorden jouw website wordt vertoont in de zoekresultaten. Dat zijn inkomende zoekwoorden. Het hoeft niet te zijn dat iemand dan ook op jouw website klikt. Het kan zijn dat je niet voldoende info hebt over dat onderwerp.

Of dat iemand wel klikt, maar de juiste informatie niet vindt op jouw website.

Inzicht in zoekwoorden

Het geeft je wel inzicht in de zoekwoorden waarop jij gevonden wordt. Die informatie kun je gebruiken om de beste informatie te geven op jouw website en blog.

Zorg dat je op de hoogte bent van de inkomende zoekwoorden.

Wanneer je goed gebruikt maakt van die informatie kun je ervoor zorgen dat jouw website en blog nog beter gaan scoren in de zoekmachine en dat mensen op jouw website en blog vinden wat ze zoeken.

Inkomende zoekwoorden strategisch inzettenInkomende zoekwoorden - Blog Universiteit

  1. Print een lijstje uit van de top 10 inkomende zoekwoorden
  2. Kies je de meest relevante, waarop ook veel gezocht wordt, uit
  3. Laat dat prominent naar voren komen op je website

Ben je een yoga lerares en er komt veel bezoek binnen via Google op het zoekwoord ontspanningsmeditatie, dan kun je er voor kiezen om op dat zoekwoord een video serie te maken die je aanbiedt als opt-in.

Deze videoserie zet je prominent op je homepage, zodat je bezoeker deze direct ziet. De kans dat een bezoeker zijn/haar naam en e-mailadres achterlaat vergroot je hiermee.

Op deze manier bedien jij je doelgroep nog beter en laat je ondertussen ook nog je e-maillijst groeien.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *