Elke keer denk ik: meer kan Hugo niet weg geven! En dan flikt hij het gewoon weer en geeft meer weg dan ooit tevoren. Iedere tip is helder en direct toepasbaar. Na achttien bladzijden met tips heb ik al meer richting en focus voor mijn bedrijf gecreëerd, dan na zes jaar dure trainingen volgen.
Succes behalen met deze tips is onvermijdelijk.
Dat was mijn korte testimonial over het 3e boek van Hugo Bakker Kennis verkopen online. Je vindt het voor in het boek. En dat vind ik nog steeds.
Maar Hugo staat dan ook bekend als iemand die al zijn kennis weggeeft. Echt weggeeft.
Menig andere ondernemer zou doodsangsten uitstaan om hetzelfde te doen.
Stel je voor dat er dan niemand meer naar je trainingen komt of iets van je koopt.
“Oh wat erg, dan willen ze je ontmoeten en komen ze naar je workshop”, hoorde ik hem zeggen toen iemand die angst uitsprak.
En zo is het echt.
Alles wat Tony Robbins verteld, schrijft hij in zijn boeken. Toch zijn er duizenden mensen die duizenden dollars betalen om een training van hem te volgen.
Alles wat Brian Tracy verteld, schrijft hij in zijn boeken. Toch zijn er duizenden mensen , ik inclusief, die duizenden dollars betalen om een training van hem te volgen.
Waar gaat het boek over en welke inzichten heeft het je opgeleverd?
In zijn boek geeft Hugo aan de hand van de RECORD methode 50 tips om je kennis online te verkopen. En het zijn tips die je direct kunt toepassen.
Ik volgde de Passief Inkomen Academy van Hugo en veel van dat materiaal is ook in dit boek te vinden. En het kostte mij significant meer dan €17,50.
Je kunt wel stellen dat dit materiaal waardevol is.
RECORD staat voor:
Reden Waarom doe je wat je doet?
Effectief Hoe je meer kunt bereiken in minder tijd
Cialdini Die ons heeft geleerd hoe we invloed kunnen uitoefenen
Opschalen Zodat we meer mensen kunnen helpen
Resultaatgerichte activiteiten
Doelen Verleggen omdat er altijd weer een volgend level is
Per onderdeel geeft Hugo zo veel tips dat succes onvermijdelijk is.
Het kan niet anders dan dat je resultaten gaat bereiken met het toepassen van deze tips.
Tip 28 bijvoorbeeld gaat over IJsjes, Massages en Huisjes. Zijn manier om producten in verschillende prijsklassen in te delen.
Een IJSJE is een klein product tot ongeveer €27 en dat kun je op ieder moment aanbieden. Iemand heeft net je gratis e-book gedownload en jij zegt ineens: “Hey, heb je trek in een ijsje?”
De MASSAGE is groter dan het ijsje. Een product tussen de €47 en €97. Je hebt het wel eens voorbij zien komen, maar je twijfelt. Je ziet anderen met het product werken, maar je weet het nog niet zeker. En in eens denk je: NU!
Het HUISJE is het grootste product dat je in huis hebt en kan wel €995 kosten. Een VIP programma. Een huisje bied je volgens Hugo ook niet standaard op je website aan, alleen als je een onweerstaanbaar aanbod hebt in een webinar misschien.
Dat IJSJE, MASSAGE, HUISJE principe pas ik toe. Mijn eerste IJSJE product is klaar en ik verkoop ze regelmatig. En het leuke is geheel op de automatische piloot. Dan krijg ik in eens een SMS dat ik een ijsje verkocht heb.
Ik moet je zeggen, dat is een heerlijk gevoel.
Het smaakt naar meer…
Dus het werkt?
Nou en of dat het werkt.
Onder de C van Cialdini zijn er principes die ik dagelijks met succes toepas.
Wat dacht je van schaarste.
- Slechts 48 beschikbaar!
- Plek voor maximaal 25 personen.
- Tot X datum voor €47… daarna gaat de prijs omhoog
En het werkt.
Kijk maar naar de Karwei of de Praxis. Heb je wel eens een actie gezien van een bouwmarkt? Zaterdag tussen 9.00 en 10.00 alle rolgordijnen 50% korting.
Van de V&D. Die hadden het Prijzencircus, een beperkte periode op heel veel producten korting.
En het werkt.
Prijzenslag, bulk tiendaagse… Je kunt er vast zelf nog een paar bedenken.
Mijn belangrijkste inzicht
Het is zo simpel. Natuurlijk moet je weten hoe. Dat is bij alles…. Zwemmen is simpel, maar je hebt wel een jaar zwemles gehad.
Online je kennis verkopen is ook simpel. En het gaat nog gemakkelijker met dit boek.
Ik ontdekte dat een verkoop af kan hangen van kleine dingetjes. Hoe je het aanbiedt, om maar iets te zeggen. Toen ik een klein product ging aanbieden als ijsje, verkocht ik het wél en ook nog op automatische piloot.
Twee dagen nadat ik het had opgenomen in mijn follow-up verkocht ik al 1 exemplaar. Ik had er nog niet eens promotie op losgelaten.
En zo gaat het met zo veel dingen. Je ontdekt dat het effectiever gaat als je 1 klein dingetje wijzigt.
Dit boek staat vol met kleine dingetjes. Ook grote natuurlijk. Soms is het al fantastisch om 1 klein dingetje te veranderen en daarvan al zo veel profijt te hebben, dat je haast bang zou worden voor het resultaat wanneer je iets groots gaat wijzigen.
Waarom jij dit boek moet lezen…
Je kunt je soms zo blindstaren op het succes van anderen. Het succes dat uit echte resultaten bestaat. Resultaten in keiharde euro’s kan er eentje zijn. Of resultaten in effectiever werken of simpelweg meer bezoekers op je website.
Het gaat vaak om kleine dingetjes, hiaten in je kennis over online marketing. Met dit boek vul je die hiaten op en zorg je er voor dat die online machine nog beter voor je gaat werken.
Wanneer die online machine beter voor je werkt, zullen je resultaten stijgen en vergroot het je gevoel van vrijheid.
Ja, ik heb een aantal ijsjes verkocht. Dat maakt niet dat ik financieel vrij ben, maar het zorgt wel voor een gevoel van vrijheid en de ervaring dat die kleine dingetjes in je bedrijf zorgen voor een giga resultaat.
Daarom…

Op jouw blogsucces
Esther Molenaar