De 3 beste adviezen voor jouw opt in die ik ooit heb gehoord

Opt in - Blog Universiteit

The money is in the list. Ooit wel eens van gehoord? Eigenlijk moet je zeggen dat het gaat om de relatie die jij hebt met de mensen op je lijst er voor zorgen dat er geld in die lijst zit. Die lijst moet je wel eerst hebben. Wat heb je daar voor nodig? Precies, een opt in.

Met dit product krijg je gegarandeerd mensen op je lijst

Opt in - Blog Universiteit

Het meest simpele antwoord dat je kan krijgen op de vraag: “Hoe bouw ik een e-maillijst op?” is met stip: “Je moet een gratis e-book aanbieden”.

Helemaal mee eens. Je kunt niet om een e-mailadres vragen wanneer je er niets tegenover stelt. Je koopt als het ware je bezoeker om met een gratis product. Overigens hoeft dat geen e-book te zijn.

Er zijn zo veel meer mogelijkheden om binnen je bedrijf iets gratis weg te geven als opt in. Het is een heel goede strategie om in te zetten. De belangrijkste voorwaarde is dat het een digitaal product is. En dan komt men al snel met het e-book.

Naast het e-book zijn er nog meer digitale producten:

  • Video (al dan niet een serie)
  • Podcast (al dan niet een serie)
  • Quickscan
  • Intake (live of via Skype)
  • Checklist
  • Stappenplan
  • Lijst
  • Whitepaper

Wat is nu een killer opt in?

Een grote internet marketeer gaf mij ooit eens dit advies:

“Maak een killer opt in, gooi er wat advertentie budget op Facebook tegenaan en knallen. Je lijst groeit als een dolle.”

Opt in - Blog Universiteit

Een KILLER opt in?

Hoe ziet dat eruit?

Waar gaat dat over?

Wanneer weet ik dat het een KILLER opt in is?

Ik weet niet hoe dat eruit ziet, ook niet waar het over gaat en al helemaal niet wanneer ik weet of het een KILLER is. Het gaat er om dat je je kennis deelt en met die kennis een oplossing biedt, een oplossing op een probleem of vraag waar je doelgroep mee rondloopt.

Je had natuurlijk je hoop gevestigd op een eenduidig antwoord van mij.

Je weet pas dat je een KILLER opt in in handen hebt, wanneer je lijst ook daadwerkelijk in korte tijd enorm groeit.

En nu? Mijn adviezen voor jouw opt in

Het gaat om jouw bedrijf. Jij biedt een oplossing en jij weet wat je doelgroep zoekt. Dat is je uitgangspunt: jouw doelgroep.

Zelf kreeg ik verschillende adviezen over die KILLER opt in. En die geef ik nu aan jou door. Want die worsteling die ik heb gehad, wil ik jou besparen.

Ik geef je dit mee:

  1. Wat is de meest gestelde vraag van jouw klant? BAM!
  2. Wat is een populaire product van je concurrent? BAM!
  3. Kun je er minstens €75 voor vragen? BAM!

Heb jij een opt in? Deel je antwoord hieronder in het commentaarveld.

Op jouw blogsucces!
Esther Molenaar

PS. Deel dit artikel met je netwerk via de social media knoppen aan de bovenkant, zodat ook zij kunnen profiteren van de inhoud.

2 reacties

  1. De belangrijkste vraag van mijn doelgroep is: Hoe word ik mijn emoties de baas.

    Mijn opt-in is een gratis te downloaden E-book:

    Snel in je Kracht na Scheiding. Word je Emoties de Baas.
    7 Stappen naar een Gelukkig leven.

    Het bevat een complete training voor vrouwen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken wanneer zij na hun echtscheiding of relatiebreuk een nieuwe en vooral goede start willen maken.

  2. Natuurlijk heb ik een opt-in. 7 MINDSET ENERGIZERS Houd je energie niveau hoog! Hoe haal je jezelf uit een dipje, waar geef je je energie een boost mee. De 7 mindset energizers geven het antwoord én je krijgt er nog een bonus bij. BAM!

    Kijk op mijn website en help jezelf om je energie niveau hoog te houden op momenten dat je het werkelijk nodig hebt.

    Leuk artikel weer Esther. BAM!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *