3 redenen waarom web content voor je website cruciaal is

Er is één verzekerde manier voor online succes. Zorg ervoor dat je een veelheid aan web content hebt. Zonder web content is er geen reden om je website te bezoeken. Toen ik net begon met mijn bedrijf, worstelde ik ook met web content. Mijn grote vraag was eigenlijk: Waarom heb ik eigenlijk goede web content nodig? Gelukkig weet ik nu hoe belangrijk die web content is.

Hieronder geef ik je 3 redenen waarom content cruciaal is voor je website.

Reden 1. Waarde
Jouw web content is de grootste waarde die jij je prospects en terugkerende bezoekers kunt bieden. Elke wanneer er een nieuwe bezoeker op je site komt, is hij op zoek naar één ding: informatie. Content is informatie.

Je hoeft geen web content te geven in de vorm van artikelen of rapporten. Je kunt ook audio en video content bieden. Maar ook kleine stukjes content als tips en quotes. Er is en enorme variatie in types content die je op je website kunt aanbieden. Kies het soort content dat het beste bij je publiek past. Zorg dat het past bij jouw doelen en dat het waarde geeft aan je bezoekers en prospect.

Reden 2. Verkeer
Content is waar iedere zoekmachine naar op zoek is, wanneer ze jouw site indexeren. Zo weten ze waar je site over gaat. Het zorgt er ook voor dat je bezoekers je kunnen vinden. Ze typen in de zoekmachine het zoekwoord of de zoekwoorden (dus de informatievraag die zij hebben). De zoekmachine geeft ze een lijst met resultaten. Ze klikken op één of meerdere van deze resultaten en ze eindigen op jouw website. Dit gebeurt allemaal NIET zonder web content.

Reden 3. Verkoop en winst
Ongeacht welk business model je hanteert, web content helpt je om geld te verdienen. Content helpt je om je geloofwaardigheid en autoriteit vast te stellen. Dit geeft vertrouwen wanneer ze van je willen kopen. Web content helpt ook om je merk te vestigen. Het helpt prospect zoals jij zelf. Mensen kopen van mensen die ze aardig vinden.

Content helpt ook overtuigen. Wanneer je informatie geeft die waarde biedt, dan kunnen je bezoekers een beslissing nemen. Ze kunnen hun problemen oplossen met behulp van de begeleiding en oplossingen die jij hen biedt.

Hoeveel web content is genoeg?

Eerlijk? Zolang jij web content geeft die waarde biedt en jouw doelen en die van je bezoekers ondersteunt, dan kun je nooit genoeg content hebben. Maak een plan om op regelmatige basis content aan je site toe te voegen. Blijf op de hoogte van trends, hot topics en natuurlijk de behoeften en problemen van jouw klanten.

Je blog is bij uitstek het middel om je waardevolle content te delen. Heb je er nog steeds moeite mee om die web content te maken en kun je wel wat hulp gebruiken? Dan is WordPress Blog in 1 Dag  misschien iets voor jou.

In WordPress Blog in 1 Dag ga ik verder de diepte in over het opzetten van een WordPress website en nog belangrijker… hoe je waardevolle content kan creëren.

Je gaat een WordPress blog en website opzetten waar jij mee kunt werken. Je maakt een blog met content en gaat artikelen schrijven. Je leert een stappenplan om zelf meer artikelen te schrijven.

Wat voor soort web content heb jij al op je website staan? Deel je informatie hieronder in het commentaarveld.

Op jouw blogsucces!

Esther Molenaar

PS. Deel dit artikel met je netwerk zodat zij ook kunnen profiteren van dit artikel. Klik op één van de social media knoppen om het artikel te delen.

8 reacties

  1. Dank voor dit inzicht Esther. Ik realiseer me dat ik me onvoldoende bewust ben van de educatieve functie van mijn website.

    De content die ik op mijn website heb staan is nog vrij beperkt. Die beperkt zich in hoge mate tot de informatie die ik ook in een brochure zou zetten.
    De eerste uitbreidingen die op de planning staan zijn:
    – blogs
    – video´s
    – e-book

    1. Hoi Marjolein,

      Wat gaaf dat je zo met de content bezig bent.
      Je hebt gelijk dat je website een educatieve functie heeft. Mensen zijn op het internet toch op zoek naar informatie. Het is dan toch mooi dat ze die op jouw site kunnen vinden.

      Veel succes met de video’s en andere content die je gaat maken.

      Esther Molenaar
      Blog content? Jij content.

  2. Dat heb je mooi op een rijtje gezet Esther.
    Mijn content bestaat uit mijn programma, de resultaten die je ermee bereikt en blogs. Bij de blogs zitten 3 van de 4 keer een extraatje in de vorm van een pdf. Een videoblog is in de maak.

    Eenmaal bezig met bloggen komen er uit onverwachte hoek ideeën. Er is nimmer een tekort aan content zolang je voor ogen hebt waar je naar toe wilt.

  3. Hoi Esther, ik geloof niet dat content mijn probleem is. Ik vraag me vooral af wat voor tips mensen nodig hebben. Ik blog met de boodschap dat gezond leven vooral simpel en leuk is en dat je je niet gek moet laten maken of dure dingen kopen (meestal). Dat je vooral moet uitproberen en voelen hoe het voor jou is.

    Maar welk product ga ik nu verkopen? Dat vraag ik me af.
    Leuke cursusdag gewenst, Martine

  4. Ik verspreid een keer in de twee weken een blog, die wissel tussen tekst en video-blog. Ik gebruik steeds meer video’s ook om mijn lezing te aankondigen.

    Mijn social-media verwijst ook regelmatige naar oudere blog, zodat de informatie altijd actueel blijven. Ik merk dat sommige onderwerpen werden meer bezocht dan anderen, dat merk ik uit de verkeer uit mijn website.
    De eerste resultaat is dat ik regelmatig in de eerste 3 positie van Google komt met zoekterm acupunctuur zwolle, daar ben ik heel blij mee!

    1. Hoi Andrea,

      De 3e positie van Google is een heel mooi resultaat waar je zeker trots op mag zijn.

      Je bent ook al goed bezig met je content en de afwisseling van soorten content. Top!

      Esther Molenaar
      Blog content? Jij content.

Laat een antwoord achter aan Esther Molenaar Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *